Procrastinació

Ja fa més d’un mes des del darrer apunt en el nostre blog i, casualment, aquests dies celebrem els quatre anys d’existència d’aquest artefacte virtual (a finals de 2006 ja començàvem a anticipar les meditacions esferològiques, després d’anys de tesines, blogs santfostencs i bitàcoles filosòfiques). Aquest retard en l’actualització no té res a veure amb l’absència de temes o de motivacions per escriure, sinó amb un simple acte de procrastinació, d’ajornament de la reflexió a favor d’altres activitats més frívoles i menys elaborades. Recordo que una de les promeses que vaig fer a finals de l’any passat va ser la d’escriure molt, textualment “participar en el relat literari de la meva generació”: ens hem allunyat d’aquest propòsit fins al punt que hem els apunts s’han reduït fins a uns límits gens desitjables. No vull matar les Meditacions, encara que em plauria reinventar-les, obrir una nova etapa en les reflexions virtuals que em permetés gaudir de l’escriptura, dedicar-hi temps, valorar l’actualitat amb la ploma dels bits i ser present en els canvis de la nació i la humanitat. En el darrer mes d’absència han passat moltes coses i he pogut judicar-les puntualment amb piulades o comentaris a les xarxes socials, però no passen de fragments sintetitzats al màxim que són desats en pocs segons a les pauses que el teletreball ens deixa. El blog no pot morir, em resisteixo a la seva desaparició, baldament la desídia de les darreres setmanes pogués fer pensar el contrari. L’essencial ha de tornar i l’accessori esdevenir una excepció. No dubteu que intentaré revifar el meu esperit blògic per impedir el declivi d’una de les tasques més plaents. Tot i així, no em puc estar de presentar una versió més lleugera del blog, amb el suport de Tumblr:

Meditacions breus des de l’esfera

Espero que no ajorneu massa les vostres prioritats. Com deien els clàssics, ars longa, vita brevis.

4 pensaments sobre “Procrastinació

  1. en sento bastant reflectit, copio l a paraula procastinació i l’afegeixo el meu vobaculari, en comprometo a citar- te quan l’emprei, com faig amb “multitasca” , malgrat tot, a mi en fà un xic de mandra el blog ara, davant de twitter o d’altres, recordo un post teu que deia quelcom així com que radera d’un blogaire hi havia certa personalitat exhibicionista, potser jo només buscava això amb el blog, i les noves xarxes socials ja omplen aquest ego, i aquest és el motiu de la meva mandra davant el blog.

    Bon any per t i els teus

    ricard

  2. Hola, amic Ricard:

    A mi m’ha passat el mateix, em deia “avui actualitzaré el blog”, tenia múltiples temes però sempre hi havia alguna cosa que passava al davant. Com el Twitter i el FB són molt més àgils, em conformava amb la seva actualització, però encara no he trobat una eina de reflexió com el blog, i cal conservar-lo (potser només com a teràpia, o no).

    Una abraçada i Feliç Any 2011!

  3. Retroenllaç: Precampanya « Meditacions des de l'esfera

Deixa un comentari