Extimitats

extim

“Estic escrivint un post”, podria dir des del Facebook. La meva identitat emergeix en mil instants de vida quotidiana que són repartits en petites dosis RSS. No sento vergonya davant el món, m’hi enfronto perquè sé que els meus amics i amigues virtuals no m’estan mirant “realment” sinó tan sols els simulacres que utilitzen un mitjancer per aparèixer en el ciberespai desinhibit. Intercanviem la intimitat com si volguéssim un reconeixement de les nostres misèries periòdiques. Dic al món que actualitzaré el meu blog en minuts perquè penso que podré assolir el cim blògic en una lloança excessiva del meu jo. Web 2.0 o exercici d’egolatria amb el suport del programari social. Ens agrada ser amb els altres sense mostrar-nos corporalment: el cos és una nosa en les muntanyes angèliques que hem conquerit amb l’expedició internàutica. Esperit pur que sent nostàlgia dels plaers mundans i que s’adreça via teclat embogit a una presència no extensa que un dia va ser carn sensual i que ara jeu sense esma al costat d’un codi inintel·ligible. Extimitat: paraula extreta de Lacan -però amb sentit diferent- que designa la forma d’exterioritzar la intimitat pròpia de les eines de Web 2.0 (sobretot blogs, i la seva perversió adolescent del fotolog, i xarxes socials), eines que no han estat mai íntimes, atès que projecten enfora els fets, els sentiments i les emocions dels autors com si aquests volguessin preservar un territori preuat en l’entorn físic i es veiessin amb l’obligació de portar a l’àgora pública de l’espai virtual les seves dèries i frustracions. Tenen por a la mort i es refugien en un entorn estèril d’imatges esmorteïdes.

Tu ‘extimidad’ contra mi intimidad

Un exemple d’extimitat en el Twitter

2 thoughts on “Extimitats

Deixa un comentari

