La llibertat dels blogs, segrestada

Aquesta darrera setmana he batut el rècord d’inactivitat blogaire, els primers dies per un excés de feina (compartir docència presencial i virtual és complicat, i més quan s’ajunten exàmens en paper amb activitats en document electrònic) i els darrers per un episodi lamentable protagonitzat per Jazztel i en el qual sembla que hi ha una ordre judicial que ha bloquejat l’accés dels clients a tots els blogs de WordPress.com. En altres webs parlen d’incompetència de la companyia i d’una simple avaria tècnica. El cert és que no he pogut actualitzar com hagués desitjat: tenia tema, sobretot després de les eleccions basques i gallegues i del segrest democràtic que s’ha produït en les primeres. Sembla increïble que, per l’acció d’algun delinqüent amb blog (que també n’hi ha), els blogaires innocents que intentem escriure lliurement en el nostre espai d’autopublicació siguem censurats i se’ns prohibeixi (almenys a casa nostra) complir amb el nostre desig noble de ser-hi presents a la blogosfera.

Per cert, aquesta entrada té problemes de format. He entrat al blog anònimament i no em deixa retocar res, ni tan sols afegir-hi vincles o imatges.

5 thoughts on “La llibertat dels blogs, segrestada

  1. Hola, Enric:
    de què ha anat aquest problema? Tinc un blog compartit amb una amic a wordpress que fa força que no actualitzem. Què vol dir que els han bloquejat? Que no es poden actualitzar? Perquè ser-hi, hi són… Ja tafanejaré a les notícies virtuals. Esperem que sigui un bloqueig transitori.
    Una salutació!

  2. Hola Enric,
    He rebu un correu d’un amic que feia un parell de dies que no podia entrar al meu bloc wordpress. El nombre de visites és cert que ha disminuit una miqueta però hi ha gent que hi entre. Jo, ho puc fer sense problemes, però clar no tinc Jazztel. Tampoc sé quina companyia té el meu amic.

    Saps què ha passat? És provisional?

  3. Hola:

    Poseu al Google “WordPress Jazztel” i ja veureu! Es parla d’una ordre judicial que afecta un blog de WP i que fa bloquejar milers de blogs que hi estan hostatjats.

    Jo ara mateix puc escriure aquest comentari alegrement perquè estic en un altre ordinador i amb una altra connexió. Amb la de casa és impossible entrar amb normalitat, si no és que loguejo anònimament.

    Espero que sigui provisional, Higini! Si no ho és, em donaré de baixa de Jazztel.

  4. doncs jo no he tingut cap problema amb WordPress. clar que sóc de ONO, però precisament tots els blogs en castellà els tinc a WordPress i en canvi on tinc algun problema es a blogger per editar… Alguna cosa deu estar passant…

Deixa un comentari

