Dos anys i nova imatge

cropped-meditacions22

Meditacions des de l’esfera compleix dos anys. Fou el primer dia de 2007 que vam compondre el primer post oficial, després d’uns dies d’emissió de proves. De fet, la creació d’un blog personal era una idea que em ballava pel cap des de feia un temps (i realment el meu primer blog el vaig obrir el gener de 2004, dedicat al meu poble, amb la coneguda recerca que vaig dur a terme aquell mateix any). Puc dir, doncs, que sóc blogaire des de fa cinc anys, que és un període molt respectable en aquesta esfera telemàtica en què ens movem. Moltes coses han canviat: el web 1.0 s’ha transformat en la megaxarxa social, en bona part per culpa dels blogs, que van obrir el camí. Ara tothom coincideix en el Facebook com a plaça pública i comparteix l’estat, els enllaços, les imatges, els vídeos, les anotacions i tota la colla d’aplicacions que s’hi apleguen. I és un miracle que les ànimes solitàries es trobin en aquest oceà virtual buscant un bocí de passat anorreat pel flux inexorable. Però van ser els blogs els pioners i ens n’hem de felicitar aquells que hem contribuït, poc o molt, en aquesta expansió social d’internet. Avui fa dos anys que les meditacions esferològiques iniciaven el seu camí incert, al principi amb molta il·lusió i al llarg del trajecte amb algunes crisis periòdiques fruit de la ment eixelebrada del seu autor. Em vaig obsessionar en oferir un blog diferent (pocs s’editaven llavors en WordPress.com) i vaig creure convenient mostrar una visió polièdrica del personatge (les categories mostren aquesta dèria per la multitasca). No sé si he aconseguit  l’objectiu proposat però almenys estic segur que aquestes pàgines escrites en hipertext -i les que seguiran- esdevindran un testimoni d’algú que es va entestar en escriure sobre el seu temps per a una audiència incerta d’ànimes solitàries al bell mig d’un oceà virtual.

Per celebrar aquests dos anys, hem fet alguns canvis al disseny del blog (dintre dels límits de la plantilla) per fer-lo més social i més RSS.

Anuncis

5 pensaments sobre “Dos anys i nova imatge

  1. Moltes felicitats, Enric! Vulguem o no, crec que els blogs ens han canviat, ens han ajudat a aprendre a pensar d’una manera diferent, més englobadora i completa, a vegades em sembla fins i tot que la meva ment funciona amb un sistema de links! Gràcies per descobrir-me aquest món, sense ell no coneixeria idees i persones que ara formen part de la meva vida ^^
    espero que segueixis amb aquest blog per molts anys, ja saps que ens trobem pel món de la catosfera 😀

  2. Moltes gràcies a tots per les felicitacions!

    Jordi, s’agraeix especialment per venir d’un dels més veterans d’aquest món catosfèric. Margalida, la meva comentarista fidel, has omplert sovint els posts amb les teves sàvies paraules. Gràcies també! Cristòfol, sempre hi ets i també contagies amb la teva constància. Per últim, Tals, la meva alumna i també amiga, t’agraeixo la teva comprensió davant les meves obsessions blogològiques i espero que ens retrobem durant molt de temps vagarejant pel ciberespai.

    Un honor ser aquí amb vosaltres!

Deixa un comentari

