Finalista

Aquest migdia he consultat la pàgina dels Premis Blocs Catalunya i he vist que havia resultat finalista en la categoria de Societat, que aplega els blogs personals i miscel·lanis. En primer lloc, vull agrair sincerament els vots que he rebut, sens dubte es tracta de tot un honor i una gran sorpresa per a mi, més sabent que s’han presentat 556 blogs i que només 25 han accedit a la final. Quan em vaig inscriure als premis, en un primer moment vaig dubtar de la categoria: en el meu blog es parla d’educació, però no és l’únic tema que hi apareix; alguns posts intenten ser literaris i fins i tot se’n va seleccionar un per al llibre de la Catosfera Literària, però la literatura no és matèria exclusiva; m’interessa la política tant a nivell local com nacional, però també parlo de les TIC, escric dissertacions filosòfiques i blogològiques o comento novetats en l’àmbit del Web 2.0. Aquesta varietat temàtica, que és un reflex de la meva personalitat (sovint tocant moltes tecles que no sempre sonen bé), em portà a definir la bitàcola (avui em plau recuperar el vell mot del meu treball de doctorat) com a personal, ja que els diferents continguts conflueixen en mi com a finestres que es van obrint segons la necessitat. Unes meditacions des de l’esfera, que és el món i també el ciberespai dels blogs, des del qual parlo a l’auditori que m’escolta silent en cadascun dels nodes de la gran teranyina. Ser finalista és ja un gran premi, el reconeixement a una tasca gairebé diària en la qual hem de renunciar a tot per elaborar discursos que sovint moren abans de ser enviats i altres que esdevenen entrades vigoroses d’un ànim esclatant. Un gran premi a una feina desinteressada que topa amb les obligacions, que són inajornables i que impedeixen un seguiment més continuat. El blog és per a mi el cau de la resistència, l’espurna de la llibertat i el racó de la vida autèntica. Sense el blog la terra és erma i les finestres de la llar es tanquen definitivament a l’expressió de la identitat.

13 thoughts on “Finalista

  1. Retroenllaç: Blog de Filosofia 2.0 » Primera activitat de curs

  2. Moltes gràcies, Margalida!!!

    Si vols, pots visitar el meu Blog de Filosofia 2.0, evolució del Blog de Filosofia que vaig iniciar el 2004.

    Una abraçada i, un altre cop, enhorabona!

Deixa un comentari

