Metàfores bostonianes

Tercera part del curs sobre aprenentatge a través del pensament (thinking-based learning), amb el professor Bob Swartz, de la Universitat de Boston (Massachusetts). Dia duríssim a l’escola (els dilluns crec que no agraden a ningú, com ja recordava Bob Geldof) i culminació al col·legi Mare de Déu dels Àngels amb el vell conegut de metodologies didàctiques. Després de recordar les destreses de pensament de comparació i contrast, que es poden posar a prova amb els alumnes de manera oberta o més focalitzada, amb criteris que determina el professor a través d’un organitzador gràfic diferent, Swartz ha exposat el tractament de les metàfores a l’aula, com una forma de combinar el pensament amb la creativitat. Partint d’un poema que tractava de la boira i dels seus moviments felins, ha comparat la boira amb els moviments d’un gat i els diferents paràmetres que es poden aplicar a la comparació (pel que fa al moviment, a l’actitud o la visibilitat). Fins i tot a la part final ens ha fet crear metàfores a partir d’un parell d’exemples. Encara que l’aprenentatge de les metàfores té molt a veure amb la sensibilitat, no està malament tractar el tema a l’aula i provocar que els alumnes hi pensin. No s’adonen que al seu voltant prolifera el ressò metafòric del món que coneixen: el ratolí, el tallafoc, l’escriptori, el virus o el troià són exemples extrets de la informàtica que demostren la fecunditat d’aquest recurs. Demà seguirem treballant.

Entrevista a Bob Swartz

Encara ets a temps de votar-me!

Anuncis

3 pensaments sobre “Metàfores bostonianes

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s