Discurs de presa de possessió

Bona nit a tothom. Avui comença una nova etapa en el govern de Sant Fost. Després del darrer any, en què el meu grup ha hagut de governar en minoria, amb les dificultats que això suposa, s’obre un nou període d’estabilitat, que és el millor marc per enfrontar els reptes de futur que tenim plantejats. Això ha estat possible com a conseqüència del diàleg sincer i obert amb les forces polítiques, reflex del pluralisme i de la voluntat popular. Després d’uns mesos de converses, el pacte ha fructificat amb un document de lliure accés que és una declaració de compromisos entre Independents Units per Sant Fost, Convergència i Unió i Esquerra Republicana de Catalunya i que es basa en la voluntat de reactivar les polítiques socials i la participació ciutadana. Hem dedicat uns anys molt importants de la nostra història recent a la política d’inversions i Sant Fost se n’ha beneficiat: ara és el moment de les persones. Sant Fost és un municipi amb moltes iniciatives i amb un teixit associatiu veïnal, cultural i esportiu de gran valor. No podem menystenir les seves preocupacions i els seus projectes i hem d’obrir-nos al diàleg sense complexos, per això volem que les associacions siguin consultades quan calgui prendre decisions que puguin afectar el seu àmbit d’actuació. L’Ajuntament ha de posar-se al costat de les ciutadanes i els ciutadans i mai no els ha de donar l’esquena. Tampoc no ignorem les obres que cal finalitzar i entenem les inquietuds i fins i tot les protestes d’algunes entitats esportives: donem prioritat a aquestes actuacions i ens comprometem a endegar-les. El POUM serà consensuat amb les forces polítiques, entitats, associacions i veïns a fi de convertir-lo en un Pla que ordeni el nostre poble des del seny i la coherència. I durem a terme una activa política de barris, estudiant les seves necessitats, vetllant pel seu manteniment i planificant-ne les inversions. Des de La Conreria fins a Can Calet, tots els barris són importants perquè aporten al nostre poble les seves peculiaritats i el seu dinamisme. Governarem des de la tolerància i l’acceptació de la diferència amb una revista municipal que serà reflex d’aquesta diversitat i amb uns Plens que s’obriran a la població. Volem que tots se sentin implicats en fer poble: durem a terme una política cultural i de joventut participativa, sense deixar de banda aquest gran actiu que són les persones grans, arxiu d’experiències i origen del que som.

Accedir a l’alcaldia és per a mi un gran orgull i alhora una enorme responsabilitat i vull treballar dia a dia per fer de Sant Fost, el meu poble, un lloc on continuem vivint sense renunciar a l’entorn. No ignoro que en el camí hi haurà dificultats, però estic disposada a aprendre des de la serenitat i el compromís. També vull una política de mà estesa amb els grups de l’oposició, a fi que les propostes que beneficien el municipi puguin ser dialogades i consensuades.

També m’enorgulleix ser la primera dona que accedeix a aquest càrrec en el nostre municipi. La meva il·lusió per un Sant Fost millor ha de traduir-se en un aprofundiment en la igualtat de drets i en una solidaritat incondicional amb les dones que pateixen i que són víctimes de la desigualtat.

No voldria finalitzar el meu primer discurs com alcaldessa, sense donar les gràcies a moltes persones que m’han ajudat i han confiat amb mi. En primer lloc, a la meva família, que m’ha ajudat en els moments difícils i m’ha esperonat per superar-los. En l’àmbit polític, vull fer un esment al que ha estat sens dubte un referent, el millor alcalde i també un gran mestre, Joan Gassó; als meus companys del grup municipal (Juanfer, Jose Manuel, Margot i Ferran) i del partit (IUSF), que m’han donat tot el suport i m’han encoratjat en la decisió d’acceptar aquest repte; als nostres socis de govern, amb els quals el diàleg i la confiança han estat una constant (Quim i Toni, gràcies). També faig una especial referència a la persona que em va introduir en aquest apassionant món de la política santfostenca, Jordi Ribas. I vull fer un reconeixement a la dimensió humana de tres persones en especial, Llorenç Calzada i Llorenç Estartús, per ser-hi sempre i ensenyar-me el valor de les persones i de l’amistat, i el meu gran amic Juan Francisco Fernández, que ha cregut en tot moment en aquest nou projecte aportant la seva experiència i dedicació i que ha demostrat ser una persona íntegra en tots els sentits.

Acabo adreçant-me als ciutadans i ciutadanes de Sant Fost perquè confiïn en aquest equip i en el valor de la seva diversitat com a govern de coalició. Farem tot el possible perquè se sentin orgullosos del seu, el nostre poble.

Moltes gràcies.

Anuncis

7 pensaments sobre “Discurs de presa de possessió

  1. Rellegint aquestes paraules em costa trobar els mots per definir les meves sensacions: alegria, satisfació, il·lusió, esperança…

    …Felicitat?

    Brindo per vosaltres.

  2. Retroenllaç: Bellesa sense cotilla « Meditacions des de l’esfera

  3. Retroenllaç: Presentació modèlica « Meditacions des de l’esfera

  4. Retroenllaç: El llibre dels 25 anys « Meditacions des de l’esfera

  5. Retroenllaç: Dos anys d’alcaldia « Meditacions des de l'esfera

Deixa un comentari

