L’home multitasca

Cap de setmana llarg amb un pont meravellós que ja s’ha tancat. Els diumenges al vespre són depriments, ja que anuncien la setmana inacabable i ofereixen un zero d’esperança. Quina diferència dels divendres, tant els grans com els petits, que anticipen la utopia del lleure! Sí, per aquells que en gaudeixen i que poden suspendre tot judici laboral a la vora de la platja, en un apartament o una illa paradisíaca. Els homes multitasca com jo han d’estar sempre preparats per a l’activitat constant, àdhuc en dies de festa. Els laborables són ja plens d’hores de classe, de viatges amunt i avall, de tasques quotidianes, d’àpats i de responsabilitats familiars. Gairebé un centenar d’exàmens per corregir (1r i 2n de batxillerat) -i de filosofia, no de matemàtiques, amb alumnes que expliquen la Bíblia en vers-, la preparació via blog de la Mostra 2008 (en categoria ràdio escolar, a partir dels podcasts elaborats pels alumnes), el control dels grups de treball de la UOC (enmig d’una PAC de bases de dades que els porta més d’un maldecap) i, a més, les obligacions com a secretari polític, amb la implicació d’escrits que han de sortir ja (i que encara no he fet perquè la saturació té un límit). De vegades necessitaria que algú em definís el lleure per poder-m’hi aplicar. Sort que existeixen els jocs dels infants (la cosa més agradable, sens dubte) i els films que em fan pensar que no sóc un home de ferro.

Anuncis

5 pensaments sobre “L’home multitasca

  1. Hola Enric. No saps fins a quin punt arribo a compartir amb tu aquesta sensació, en la que els compromisos et devoren el poc temps que pots tenir per tu mateix. Aquest pont, però, l’he pogut dedicar, en gran part, a mi mateix, al meu lleure i a una de les aficions que més m’omplen i em fan fugir d’un dia a dia saturat de responsabilitats.
    Anims, que ja encarem la recta final del curs, i per als estudiants i els qui treballem en centres docents, tot i ser les dates més bojes, és senyal de que s’acosten unes bones vacances 😉

  2. Hola Enric,

    Damunt la taula dos conceptes:

    .La contingència del’ésser.
    .La recerca de pau interior.

    Tans afanys per arribar al capdevall al rec i a sobre amb angoixa !!

    Hi ha una edat en la que cal sentir pau i calma interior. Dona perspectiva sobre les coses i un somriure dolç als llavis.

    Best wishes !

  3. Moltes gràcies a tots pels vostres ànims! Sé que res no és necessari, per tant, assumiré la meva contingència i em relaxaré en la mesura del possible, tot contemplant la bellesa des de la meva llar interior.

    Una abraçada!

  4. Retroenllaç: Petits fracassos « Meditacions des de l’esfera

Deixa un comentari

