Consum

L’objecte seductor m’espera a l’altra banda. No sé si podré resistir el goig de posseir-lo, un goig insatisfet quan ja és al meu poder, anhelós de percaçar-ne un altre. Absort en un món de novetats, l’opacitat giravolta el meu ànim i atreu els meus sentits delerosos en la conquesta de la matèria. Nego amb el cap. No et compraré encara que insisteixis. No vull ser còmplice d’un sistema que haurà de fracassar víctima de les seves contradiccions. No vull una aparença buida de contingut. Em resisteixo davant la teva mirada freda i indiferent. La perversitat de les teves propostes no em fa el pes, car la moralitat en tot moment guia les meves accions com a filòsof de l’efímer. Obra de tal manera que la màxima que guia la teva conducta pugui impedir que el producte sigui teu. Però alhora el producte és bell, plau sense interès, i els bitllets són a punt d’emancipar-se. Espera, home. No et posis nerviós. La impertorbabilitat és la fita dels estoics i tu sempre has admirat Marc Aureli. El que passa a l’exterior ha de succeir necessàriament i jo no puc fer-hi res. Aquella noia ha gastat 150 euros en llibres i jo pateixo per comprar-me’n un. Il·lús indefinible que guanya diners (i que no es pot queixar) i esdevé un Harpagon qualsevol perquè no se’n vol desprendre. Però no tindré temps de llegir-lo, entre ets, uts i blogs. És igual. Il·luminarà la meva biblioteca i en un moment de crisi existencial potser l’obriré i admiraré les meravelles que atresora.

Anuncis

Deixa un comentari

