Injustícia

No hi ha res més injust que la mort d’un infant. La malaltia ha pogut amb una nena de 10 anys (5è de Primària) de la meva escola. El dolor de la família és infinit. No hi ha res més injust que la mort dels projectes i les il·lusions d’un ésser humà quan aquest s’està formant, creixent i albirant les esperances de l’esdevenidor. No es pot convertir en passat allò que per essència és futur. No és admissible moralment que el lligam amb el món es talli per culpa dels capricis de la natura, capaç d’alletar el meravellós i de cedir vilment davant els esvorancs de la biologia. El sentit de tot plegat és un demiürg que fa vacances.

Anuncis

6 pensaments sobre “Injustícia

  1. El sentit de tot plegat? A cops hi ha el no sentit de la vida, el sense sentit. Aquest n’és un.

    Davant de la insondable injusticia d’una mort com aquesta les paraules, les idees i els pensaments no poden oferir explicacions. Només, potser, l’amor pot oferir una mica de consol

  2. Sobre aquesta mena de fets es pot dir ben poca cosa. És llavors que la vida sembla tenir menys sentit. Però la mort d’un iaio de 100 anys tampoc no crec que en tinga. El dolor, això sí, no és el mateix. En el cas de la nena ja supose que és indescriptible.

    El problema del demiürg sembla que és un altre. Una vegada vaig parlar amb una creient i això de la nena no és el mal, és disminució del bé (sic.).

  3. És molt dolorós… No tinc paraules.
    Fa uns mesos, la meva millor amiga va perdre la mare…
    Ara valoro molt més tot el que tinc al meu voltant.

Deixa un comentari

